112519

Směs na chléb s chia semínky Pro zdraví 500g bez lepku

Chia semínka obsahují přes 30% vlákniny a to se zastoupením nerozpustné i rozpustné složky. Z asi 30% tuku tvoří velký díl omeg-3 nenasycené mastné kyseliny. Také jsou ceněna pro svůj obsah bílkovin a minerálních látek. Semínka šalvěje hispánské nutričně vhodně doplňují mouku ze zlatého lnu obsaženou také v této směsi k přípravě chutného, vláčného a bezlepkového chleba.

 
 
52,00Kč* Skladem
*cena se může v jednotlivých lékárnách lišit
 
Kód výrobku:

3441277

Dodavatel:

NOMINAL CZ OBCHODNÍ s.r.o.

Složení:

PŠENIČNÝ škrob deproteinovaný, jáhlová mouka, LUPINOVÁ MOUKA, bramborové vločky, chia semínka (5%), lněná mouka, zahušťovadlo guarová guma, cukr, sůl

Způsob přípravy:

Základní příprava:
500g směs
500 ml(g) vody
20 ml oleje
15 g čerstvého droždí
Postup pro přípravu chleba v domácí pekárně:
Do pečící nádoby nalijeme vlažnou vodu, olej, rozdrobíme čerstvé nebo sušené droždí a přidáme směs na chléb. Doporučená dávka droždí a vody se týká programů na bezlepkové pečení s délkou kynutí cca 45-50 min. a cca 60 min. pečení. Během kynutí by už nemělo být znovu promícháváno.
Podle typu pekárny a délky použitého programu můžeme upravit teplotu vody a množství droždí. Pokud je chléb propadlý a překynutý (větší a nerovnoměrné póry ve střídce), snížíme dávku droždí nebo použijeme chladnější vodu. Je-li chléb naopak nedokynutý, má hutnější strukturu a tendenci na povrchu praskat, použijeme více droždí nebo teplejší vodu. Během prvních minut míchání je dobré měkkou stěrkou shrnout suroviny ulpělé na stěnách nádoby do těsta. Chléb krájíme až zcela vychladne.
Postup pro pečení v běžné troubě:
Podle receptu smícháme všechny suroviny najednou a prohněteme. Dobře zpracované těsto necháme chvíli odpočinout (cca 5 min) a pak jím naplníme DŮKLADNĚ vymazanou formu. Tvarovat můžeme lehce naolejovanými dlaněmi nebo můžeme podsypávat např. hladkou pohankovou moukou. Vytvarovaný váleček z těsta můžeme také obalit ve směsi semínek. Chlebovou formu plníme cca do 3/5. Necháme kynout 45-60 min. (při teplotě 35°C) a chráníme před okoráním. Pečeme ve vyhřáté troubě při 180°C 50-60 minut. Volíme spodní a horní ohřev.
Pro přípravu drobnějšího pečiva (např. bulky, dalamánky, bagetky či ciabatty) ubereme z receptury asi 20 ml vody. Zpracováváme jako chléb. Pro pečení baget volíme raději vlnitý plech. Menší kusy kynou cca 40 min., poté pečeme při vyšší teplotě (i 220°C) asi 20-25 min.
Obsah vystačí na necelý kilogram chlega.

Nutriční hodnoty:

Výživové údaje ve 100g:
Energie 1454kJ
Tuky 3g
z toho nasycené 3,9g
Sacharidy 67g
z toho cukry 15g
Vláknina 9,5g
Bílkoviny 7,5g
Sůl 0,1g